vrijdag 27 november 2009

Elfjes

We leerden vorige week elfjes schrijven in de klas. Een elfje is een gedicht met, jawel, elf woorden. Hieronder een aantal leuke elfjes:

Gedicht
Elf woorden
Een raar gedicht
Grappig mooi en leuk
Elfje
(Birgit)

Strand
Overal zand
De golvende zee
Overal mensen te zien
Super
(Axelle)

Juf
Is leuk
Geeft goed les
En is heel lief
Fem
(Quincy)

Vogel
Mooie snavel
Mooie zachte vleugels
Vliegt door de lucht
Mereltje
(Gemma)

Zomer
Mooie wolken
De blauwe zee
Het warme zachte zand
Strand
(Chloë)

Voetbal
Joepie gewonnen
Vier – één hoera
Wij worden allemaal kampioen
K.V.O.
(Andres)

Axelle
Beste vriendin
Lieve zotte meid
Ik zie haar graag
Vriendschap
(Aiko)

7 opmerkingen:

  1. het was leuk om een elfje te verzinnen jammer dat ik er niet bij zat maar mesgin voor iets anders dan iedereen heeft zijn best gedaan er staan op de klasblog hele mooie groetjes tiana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat was heel heel leuk !!!!!!!!!!!!





    xxx gebe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een lieve vriendin heb ik zeg (Aiko)!!!!!!
    ik vond het wel een beetje moeilijk de titel en zo vinden !!! maar het was echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeel leuk !!


    Axie xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo zeg......!
    amaai in klas 4 zitten gewoon superprofessionele dichters!!!!
    Een dikke proficiat! Ook aan juf Fem en meester Jan voor de mooie weblog! Ik weet zeker dat de papa's en mama's dit weten te waarderen. dank je wel!!!!
    directeur Piet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ook een eentje:Geniet
    Het voorjaar
    Is weer geboren
    Blaadjes, groen, vogels, eieren
    Lente

    Eymenxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hallo
    onze elfjes zijn heel goed gelukt hé !!
    ik bne heel blij dat we dat gedaan hebben !
    dikke kus aiko X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo iedereen op 20 December kom ik met de boot naar Belgie voor mijn kerstvakantie Het kan gebeuren dat ik jullie daar zie!!!!!!
    xxEymenxx

    BeantwoordenVerwijderen